Diana




Intâia oară când i-am spus Dianei că este o iubită abuzivă, mi-a râs în nas.
Mi-a spus că exagerez, că nu este nicidecum abuzivă şi că habar nu are de ce i-aş spune că îşi abuzează iubitul, apoi a completat: "Cum poate o femeie să abuzeze un bărbat? Tu auzi ce zici?" iar în final, m-a acuzat că râvnesc la iubitul ei. Cum, de altfel, toate femeile râvneau la iubitul ei.

  Evident, nu era cazul.

Adi nu fusese niciodată un tip moale. Un tip înalt,  bine făcut, cu un par negru și ochi incredibil de pătrunzători. Pus la casa lui, inteligent, altruist, direct şi mereu atent la ea. După aproape zece ani de relatie, Adi era la fel de cald şi de blând, o surprindea cu vacanţe la fiecare eveniment important din viata ei şi a lor, o asculta şi îi ceda de fiecare dată când ea mai găsea câte-o pisică abandonată, deşi era vehement împotriva animalelor în casă. Față de restul era un tip distant, chiar indiferent. Își făcea treaba într-un mod foarte profi, nu punea prea multe întrebări fiindcă înțelegea din prima ce are de facut, un tip foarte atent la detalii, banii veneau ușor și acum strângea pentru casa lor.

Ea nu a fost dintotdeauna așa. În primii ani fusese incredibil de relaxată și caldă, îl respecta și îi pregătea entuziasmată cina în fiecare seară. Genul cochet, de o frumusețe răpitoare, Diana nu exagera niciodată când se pregătea. Puțin rimel, puțin ruj, puțin fard și era gata. La ea, totul era "câte puțin". Avea grijă de sănătate, atât de-a ei cât și de-a lui, gătind mereu sănătos, iar el era mereu bucuros să mănânce "alte chestii verzi preparate de Diana".

Desigur, se tachinau ca doi îndrăgostiți, petreceau foarte mult timp împreună, prietenii erau comuni și rareori îi vedeai certându-se. Era cuplul acela la care visează toți.

După zece ani, lucrurile se schimbaseră. Ea devenise obsedată de control, îl suna non stop ca să îl verifice, petrecea mai mult timp căutând mesaje decât trimițându-i, reproșându-i că nu îi este fidel și că se vede și cu alte femei, deși trecuseră deja două luni de când ea se întâlnea și cu Lucian.

Pentru ea nu exista termenul de "intimitate". Trebuia să știe mereu ce face și unde este, cu cine, uneori cerea filmări specifice, pentru a se asigura că nu există nicio femie în preajma lui Adi.
Avea obiceiul de a-l apostrofa gălăgios în public pentru diferite gesturi, făcea scene de față cu prietenii sau familia și uneori, când lui îi fugea privirea spre altă femeie, avea grijă să uite de discreție atunci când îl plesnea: "ce, mă, sa știe că numai eu exist în viața lui!".

Când a început să îi cheltuie banii pe lucruri de care avea numai ea sau Lucian nevoie, el a tăcut, fiindcă o știa de prea mult timp ca să îi mai critice felul răsfățat de a obține ceea ce își dorește. Știa că dacă i-ar fi atras atenția, ar fi început să plângă isteric și s-ar fi răzbunat zile întregi pentru gestul lui.

Cu toții știam acum ce devenise Diana iar majoritatea dintre noi, cu excepția lui Adi, știam și  de Lucian. Nu fiindcă ne-ar fi spus, ci fiindcă se afișau în public, iar el era "bunul ei prieten, Lucian". Gesturile tandre, mâinile pe sub masa, erau evident semne că între ei se petrecea mult mai mult decât o simplă prietenie.

Am cedat atunci când Diana a început să strige la Adi pentru că nu îi răspunsese ce vrea să mănânce. L-a înjurat, i-a spus că nu e bun de nimic, că sexul este plicticos și că își poate găsi oricând unul mai bun decât el.
Am cedat fiindcă exagera, fiindcă eram cu toții la masă, fiindcă ne priveau cei din jur, fiindcă mi-era milă de Adi și fiindcă știam de Lucian.
Am cedat fiindcă denigra o ființă umană, fiindcă ștergea pe jos cu ultima urmă de demnitate din omul acela, fiindcă era prea bun să îi răspundă în același mod și fiindcă era prea naiv, crezând că este doar o perioadă a ei și că avea să își revină.
Am cedat fiindcă era abuzivă și se făcea de râs.

Am cedat și am luat-o deoparte, i-am spus că greșește și am acceptat fiecare cuvânt murdar pe care mi l-a adresat, apoi a plecat nervoasă, trântind fiecare ușă în urma ei.

S-au despărțit la scurt timp după incident, ea a rămas cu Lucian, el a cunoscut-o pe Alina, iar noi cu toții ne-am îndepărtat.
Ea si-a continuat proastele obiceiuri și cu Lucian, relația nu a durat mai mult de o lună, fiindcă Lucian nu i-a încurajat felul de a fi.

În jurul ei au rămas doar pisicile, toți prietenii au respins-o, inclusiv Adi.

Popular Posts