"Sunt mamă, nu am timp de mine!"

Stăteam de vorba cu o amică, mămică de doi ani jumătate, care îmi povestea ca ea nu s-a mai culcat cu soțul ei de câteva luni, fiindcă nu are timp. Fiindcă este mamă și nu are timp. La fel argumenta și lipsa de interes fata de propria persoană.  E mamă și nu are timp.

Întotdeauna am instinctul acesta de a judeca femeile care se victimizează și pun accentul pe faptul ca sunt mame atunci când nu se aranjează sau lasă sexul pe planul 15. Mă abțin fiindcă nu sunt mamă încă si probabil că timpul meu pentru mine, deși scurt, e al meu. Totuși, dacă e să stau să mă gândesc, realistic vorbind, pentru a te îngriji ai nevoie de maxim o ora iar pentru sex, cel mult 30 de secunde, cu tot cu spălat pe cap și pus vase la spălat. Glumesc, dar timp pentru sex există. Este un lucru pe care il pune femeia pe un loc fruntaș atunci când începe o relație și îmi vine greu să înțeleg cum poate ajunge pe locul 13532 după ce devii mamă. E de înțeles faptul că, fizic vorbind, după naștere este grea recuperarea, indiferent de felul în care naști,  dar după recuperare?
Victimizarea aceasta mi se pare un pretext că ești leneșă fiindcă în același timp, o femeie care stă în birou preț de 10-12  ore e la fel de obosită. Da, poate n-are de adunat jucării din hol și sufragerie și nu are de gătit cantități industriale de mâncare, dar pentru asta ai masculul pe care l-ai ales să fie "tata la copiii tăi", lângă tine. O mână de ajutor nu strică.
Nu spune nimeni să stai călare pe soț de dimineața până seara și nici să iți neglijezi copiii stând la coafor toată ziua, dar un pic de glet pe față, un pic de mișcare și un piaptăn în păr nu a făcut rău nimănui pana acum.

Femeia are cumva concepția aceea că după căsătorie și copii, viața ei s-a terminat și că tot ce are de făcut după aceea este să fie Izaura casei și mi se pare atat de greșita aceasta concepție și îmi pare atât de rău, că aș ieși în stradă să protestez!

Mi-aduc aminte de maică-mea în perioada în care eram noi mici și parcă o văd și acum cum se dădea cu creion dermatograf la ochi înainte să ieșim undeva. Sau cum se îmbraca ea cochet și asortat.

Nu cred că există motiv întemeiat să nu ai grijă de tine, așa că doamnelor, vă rog, mobilizarea!

Popular Posts