Draga I


Draga I,

Iti scriu aceste randuri fiindca as vrea sa iti multumesc pentru tot ceea ce ai facut pentru mine, de la distanta, in ultimii ani. Iti scriu fiindca vreau sa stii ca ne-am despartit, in sfarsit, si ca abia acum am realizat asta. Iti scriu fiindca vreau sa stii ca nu tu ai fost de vina fiindca eu n-am fost fericita in ultima perioada, ci eu. Eu si numai eu sunt vinovata fiindca am ales sa fiu legata de tine si sa fiu nefericita. 

Dupa tine, pe fiecare barbat care ma privea, il uram. Ii simteam privirea slinoasa alunecand pe mine, dorindu-ma in feluri in care numai cu tine voiam sa fiu, imi intorceam privirea si ma prefaceam chioara, surda, nebuna si incercam, cred, sa ii transmit telepatic: "Nu ma privi, sunt ranita, lasa-ma in pace, nu te vreau!".

Dupa tine, pe fiecare barbat care m-a iubit, l-am facut nefericit. M-am comportat rece, am plecat indiferenta, am fost rea, paranoica, nefericita, extrem de nefericita. Desigur, primele interactiuni erau minunate. Eu eram Ioana Cea Amuzanta, atenta, desteapta, intelegatoare, apoi brusc, dupa cateva saptamani, ma transformam in Ioana Plictisita Si Vesnic Nemultumita si incet, incet, ii faceam sa dispara din peisaj. Si zau daca-mi pasa! Ma uitam asa, plictisita cum plecau tarandu-si picioarele de ofticare si asteptam sa treaca zilele acelea in care ma contactau cu tot felul de abordari: intai pasnice, apoi agresive si iarasi pasnice, pana dispareau de tot din viata mea. 
Pe fiecare dintre ei, mai mult sau mai putin, l-am folosit pe post de petec. Fiecare dintre ei a stat langa mine, m-a tinut calda, m-a iubit, m-a inteles. Spun de cei care au stat pana la un moment dat, cand chiar deveneam nesuferita si insuportabila, fiindca restul au plecat pur si simplu cand lucrurile deveneau complicate.

Am incercat sa ma repar vreme de cativa ani, mi-am impus sa iubesc, sa fiu calda si blanda si m-am fortat de fiecare data. Am fost falsa cand spuneam ca iubesc, cand atingeam bland fiecare frunte si gat si cand ma daruiam vulnerabila. Stim amandoi ca n-am mai fost nicio zi vulnerabila, de cand ai plecat. Stim amandoi, la fel de bine, ca putea merge chestia asta. 

Te-am cautat in fiecare om pe care il cunosteam, desi spuneam mereu ca n-o sa fiu felul acesta de femeie. Cautam mirosul tau, obiceiurile tale, interese precum ale tale, chiar si imbracamintea o cautam sa fie pe acelasi stil. Toti, dupa tine, au fost identici. Acelasi prototip de barbat: inalt, brunet, amuzant, nebun, destept.  Niciunul nu manca atat de frumos ca tine. Niciunul nu isi impacheta hainele murdare de fiecare data cand stia ca urmeaza sa le spal. Niciunul nu ma facea sa rad la fel precum o faceai tu. Niciunul nu ma tachina in aceeasi maniera sincera si rautacioasa care nu ma putea supara niciodata. Niciunul nu avea parinti la fel de minunati ca ai tai.  Niciunul nu asculta muzica pe care o ascultai tu si pe care o placeam doar fiindca te placeam pe tine. Si imi placea cam tot ce era legat de tine. Cu niciunul insa, nu am putut ramane prietena asa cum am facut-o noi. Nici nu mi-am dorit, insa. Ne respectam si daca ne regasim oriunde, ne salutam si ne imbratisam amical. 

Uite cum acum, dragul meu, imi cunosc reflexia. Ah, da, scuze, incerc sa iti spun ca ca am cunoscut un tip. Un tip misto. Cel mai misto tip! 
Il vad la fel ca mine, ranit si el. Ma vad pe mine cum te cautam pe tine si nu puteam incepe nimic altceva serios fiindca imi aminteam ca inca te am in minte si in suflet.
Puteam lasa orice si pe oricine, oricand,  daca imi scriai si imi cereai sa fac asta. 

Nu este ca tine si nu va fi niciodata ca tine. Nu manca la fel ca tine, nu cred ca isi impatureste hainele la fel ca tine si cu siguranta nu asculta muzica pe care o asculti tu. E diferit, total diferit si totusi, incredibil de misto.
Dar ranit.

As vrea sa ii spun ca va mai dura o gramada de timp pana va scapa de ea, ca o sa il vaneze ca o fantoma foarte mult timp, ca va lucra non-stop, pana cand se va trezi gol, singur si nefericit. Ea, in schimb, fericita, cu o viata noua, trecuta deja peste el. Asa cum ai fost si tu. Trecut peste mine si fercit, la scurta vreme dupa despartire.

As vrea sa ii mai spun si ca atunci cand se va trezi din visul acesta urat, va fi deja un om schimbat, cu niste fixuri in ceea ce priveste relatiile, cu preferinte specifice, matur si ca o sa fie groaznic sa se aseze la locul sau. Ca o va cauta peste tot o buna perioada de timp, ii va cauta aprobarea in orice va face, ii va pasa de orice cred prietenii ei despre el si se va gandi de fiecare data la ea cand isi va face un plan, desi ea va fi deja in alta relatie. 

Acum ii pot fi doar prietena. Pot astepta si spera sa treaca mai repede timpul, sa se vindece si el si sa ne cunoastem mai bine. Ii pot fi alaturi si il pot ajuta, ii pot spune ca il inteleg si ii sunt alaturi, fiindca stiu cat a durat si a durut sa trec singura prin toate astea. Nu vreau sa fiu petecul lui, de aceea nici nu ma apropii prea mult de el. Dar e un om bun si misto. 

I, iti scriu toate aceste randuri fiindca sunt bucuroasa ca ma despart de tine dupa atata timp de agonie.

 Acum pot, in sfarsit, sa fiu fericita. Pot sa ma bucur de gesturi mici, sa nu ma mai astept sa se zbata ei pentru mine pentru a ma face sa ii iubesc, pot sa rad din tot sufletul la o gluma, fiindca acum o gasesc amuzanta, pot sa nu mai am asteptari, pot sa ma deschid si sa fiu vulnerabila, sa fiu blanda si intelegatoare, asa cum am fost cu tine. 

Multumesc. 





Comments

Post a Comment

Popular Posts