Top 10 cărți proaste


Am fost plăcut surprinsă să observ faptul că majoritatea intrărilor de pe blogul meu sunt făcute prin postarea Top 10 cărți care m-au marcat, ceea ce înseamnă că lumea este interesată de citit și asta mă bucură enorm. Titlul pe care l-am pus acestei postări, ca să fiu sinceră, este unul oarecum fals și pentru a atrage cititorii fiindcă nu există cărți proaste. Există cărți care poate nu îți plac, cărți care nu se potrivesc stilului tău, cărți care nu sunt genul tău dar pe care le-ai citit pentru cultura ta generală sau în tinerețe. Totodată, nu oricine scrie o carte este un geniu, însă munca lui trebuie respectată. Nu sunt critic literar, nu îmi pot permite personal să numesc o carte ca fiind proastă. Las pe cei în măsură să facă asta. Eu am să le numesc doar "cărți care nu au fost pe gustul meu".


LOCUL 10 

Prima carte proastă pe care am citit-o a fost în clasa a 7-a cred, atunci era in vogă Sandra Brown și ca un copil curios, am luat prima carte din biblioteca unei prietene și m-am pus pe citit.
Sandra Brown - Complotul voluptății - o carte despre sex, prostituate, răzbunare, sex, sex. Cam despre asta este vorba în cărțile Sandrei. N-a fost pe gustul meu, dar am citit-o totuși.


LOCUL 9

Mi-a plăcut Coleho în copilărie fiindcă mă inspirau citatele lui. Eram în perioada în care eram o persoană care gândea mult la iubire (asta pe la 15 ani :))) la valurile iubirii, esența iubirii, prostii de-astea filosofice și inspiraționale pentru o tânără suferindă din dragoste. La vremea aia credeam că dacă Răzvan din 8b nu mă vrea, eu nu voi mai găsi iubirea niciodată. Așa am ajuns să pun mâna pe prima carte a lui Coelho - Unsprezece minute - nu știu exact dacă este prima carte scrisă de el, mă îndoiesc de asta însă e prima carte pe care am citit-o de la el. Povestea unei tipe care nu are parte de prima dragoste, pleacă în alt oraș și ajunge în stradă ca prostituată. Cunoaște un pictor și încearcă să treacă de trecut, bla bla. Nu zic că nu mi-a plăcut, la momentul respectiv eram prinsă în cărți de dragoste și le citeam însă în timp m-am reorientat spre alte domenii. 




LOCUL 8

Aici intră toate cărțile care au scopul de a te forma/invăța într-un anume fel. Mă refer la cele care te învață engleză, cum să caștigi la loto, cum să fii un om mai bun, cum să începi o viată nouă ca om nou. Niste porcării! Aici amintesc Green Living for dummies, Poker for Dummies si Winning Lotto. Recunosc, le-am citit pe jumătate fiindcă n-am putut rezista psihic. E adevărat, trebuie să înveți ceva de undeva, cărțile sunt printre primele opțiuni când vrei să înveți ceva, dar mie mi s-au părut stupide. 
















LOCUL 7 

Sper că printre voi nu se află persoane prea religioase fiindcă următoarea carte este una religioasă. De fapt, sunt mai multe. Manualele de religie din generală. Câte porcării ni se băgau în cap pe atunci, că Dumnezeu este cel mai bun și dacă faci ceva rău vei ajunge în Iad sau te va călca mașina, etc. Nu ma lungesc aici fiindcă nu vreau să supăr pe nimeni, însă vă las cu niște activități dintr-un manual de religie. 


LOCUL 6

ANONYMUS - Cartea fără nume - pe mine m-a provocat enorm cartea asta. Am cumpărat-o fiindcă era o carte cu multă moarte în ea (dacă nu v-am spus, sunt pasionată de moarte în general, am vrut să fac criminalistica doar de-asta) și pe spatele cărții scria ceva de genul: Orice ai face, nu citi cartea fără nume. O carte fără titlu scrisă de un autor anonim aduce moartea oricui o citește. Adică asta nu e provocare? Evident că am știut că nu voi muri, nici nu m-am gândit la asta dar am presupus că va fi multă acțiune în ea. Mmmm.. așa și așa... M-a dezamăgit dar am citit-o de două ori. :)))
Se pierde o piatra, doi călugări o caută, ucid câțiva oameni.. Nu e cine știe ce acțiunea.



Locul 5

Dr John Grey - Bărbații sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus - vă rog din nou să nu vă supărați pe mine, dar cartea astea este atat de stupidă pentru mine acum încât mă întreb de ce-am mai citit-o. E drept, eram tinerică pe atunci și căutam răspunsuri în ceea ce privește bărbații. Asta în condițiile în care eu interacționam doar cu baieți. Multă treabă aveam și eu!
Cartea este de fapt un ghid al comunicării între femei și bărbați. Cum să înțelegi mai bine sexul opus si  în care îți spune că  bărbații care fac caca dimineața sunt de fapt capabili de o relație de lunga durată și merită să ai încredere în ei! Nu, glumesc, nu zice chiar așa, dar generalizează destul de mult. 


LOCUL 4 

Aici urmează să îmi pun jumătate din fetele din lista de facebook în cap fiindcă am văzut că o citesc bucuroase. Mie nu mi-a plăcut, s-a făcut multă reclamă pe seama acestei cărți, am citit-o din curiozitate și recunosc faptul că te prinde după primele pagini însă apoi devine plictisitoare și previzibilă. Este vorba de Fifty Shades of Grey - E.L. James, o carte oarecum de dragoste, un el perfect și o ea care-l reda, sex detaliat, etc. Pentru mine, nimic interesant fiindcă am alte gusturi. Sorry, fetelor! 



LOCUL 3 

Pe măsură ce urcăm pe podium, treaba se agravează, asta fiindcă atentez la toate cărțile dragi publicului larg, în special femeilor. Pe locul 3 se afla Eat, Pray, Love - Elizabeth Gilbert. O carte usurică, foarte previzibilă și ușor de citit. Cred c-am terminat-o in 3 zile deși are vreo 300 de pagini. Am citit-o din același motiv, pentru ca era populară. Nu zic c-a fost rea, dar a fost prea ușurică și siropoasă. Din nou, precizez că prefer romanele polițiste în locul celor de dragoste și regăsire.


LOCUL 2 

Pe lângă scrierile din seria Harry Potter, o carte pentru copii care m-a plictisit enorm, am preferat filmele și alea fiindcă te scăpau de detaliile pline de vrăji și vrăjitori în devenire, J.K Rowling a mai scris și-un roman polițist sub un alt pseudonim, Robert Gillbraith. Cartea s-a numit Chemarea Cucului, o poveste despre un fotomodel găsit căzut de la balcon, caz anchetat ulterior de un detectiv putin fucked up care se ambiținează el să facă un caz din moartea tipei. Multe detalii, din nou, cu finalizare previzibilă. 





LOCUL 1 

Cea mai proastă, aici vorobesc pe bune, cea mai proastă carte posibilă citită în toți anii a fost cartea prietenei noastre Ramona Bădulescu - Mănânci cât poți, slăbești cât vrei. Mă bucur enorm c-am împrumutat-o de la cineva și n-am dat eu banii pe porcăria aia fiindcă mi-aș fi tăiat singură mâinile!
Care e faza? Eu n-am mers niciodată la nutriționiști care erau grași sau foarte slabi, în principiu, la oamenii care n-arătau sănătos. Nu m-am dus la dermatologi cu probleme vizibile la ten, nu m-am dus la stomatologi cu dinții neîngrijiți etc. Fiindcă nu pot să accept sfaturi de la cineva care lucrează în domeniu și nu este el în sine un exemplu bun. 
Așa e și cu cartea asta. Gagica propune un stil de viață sănătos, spune că dietele nu te ajută cine știe ce și că trebuie să trăiești sănătos. Asta făcând abstracție de paparazzi care o prindeau cu shaworma în mână. Păi cum să mă inspir eu din exemplul tău când tu.. In fine. A, și poza de pe copertă e și fotoșopată maxim! 
Per ansamblu, ce zice ea acolo zice bine, dar sunt chestii pe care le citești în orice articol despre slăbit și diete, nu se merită s-o cumperi.



Vouă ce cărți nu v-au plăcut deloc? 

V-am pupat,
Ioana


post signature

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Sorry, nu mi-am dat seama ca a ramas conectat contul prietenei mele. :) De asta am sters comenariul anterior, dar sa revenim...
    Complotul voluptatii nu e scris de Sandra Brown. Au aparut multe carti in numele ei atunci cand era la moda. :)
    Coelho, nu m-a prins niciodata
    Fifty Shades mi-a placut. Ai citit cele 3 volume sau doar pe primul? Celelalte doua au mai multa actiune. Eu o consider o frumoasa poveste de dragoste. Stiu, gusturile nu se discuta. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am citit doar primul volum.. Hai ca le incerc si pe celelalte.. Mersi! :*

      Delete
  3. Dr John Grey - Bărbații sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus am citit-o si eu pe vremea cand eram in liceu :)

    ReplyDelete
  4. Ce Mu'e are Baduleasca:))) doaaaaamneeeeeee...n-as da banii pe asa ceva

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts